snow.

Sunday 9 June 2013

wedding 2.

Assalamualaikum and hai. yaa, sorry semalam nda sempat hupdated. abah kasi mati wireless awal-awal. pagal ni semalam pagal. hahaha. ndapa laa. lagipun ni hari sekolah suda. so, ak mau ambik kesempatan meng-hupdated blog sekarang sebelum pigi sekolah. k, semalam aku pigi mengiring auntie aku yang kawin tu pigi tempat lakik dia. dari batu 8 hingga tanjung batu keramat. yang lucunya dekat ja dengan rumah si ameng, si salong. hahaahaha. budunyaa. kemarin panasnya muhammak. sabar ja laa. dengan bebaju-baju kurung tu pi mengiring. di sana lagi laaaa panas! huh. 

*see? dressup aku kemarin?

hahaha. semangat ja tuu firstly pigi. last-last surrender juga sebab kepanasan betul. huahhh. sampai bkeringat-keringat jagung ba. hahaha. macam menangis pun ada. tapi nda jugakan dahi menangis. lol. bangun jam 0700 oh kemarin. tapi geraknya jam 0900. suda tu pigi bandar dulu atur ini atur itu. gerak pigi batu 8 jam 1040 gitu. pastu, kami makan dulu sana. tapi ak nda makan banyak. satu sudu nasi jaa ak makan sama ayam. lepas makan jaa, trus kami jalan pi mengiring. sampai sama mau dekat jam 1200 laa juga. then, sana sambung lagi makan tapi ak tetap makan satu sudu nasi ja. huh. lepastu, time tu dorang becerita-cerita kunun siapa tinggal di rumah tu mau teman pengantin perempuan auntie aku tu. last-last dia suruh ak yang tinggal teman dia. yang aku nii iyaiya ja laa. haha. tapi ak pulang dulu skejap. sebab mau mandi, ambil baju untuk malam. 

*ni gambar time habis makan. tu auntie aku adek umii ni. sama anak dia.

*macam perempuan pula mukanya sini. huahhh. ily jijul :*

time ak teman auntie aku tuu, endatau apa mau di buat. bkurung jaa sama auntie di bilik. baru disana bukan ada kami dilayan-layan. paling-paling kena jeling ja. budu. dalam bilik tu, ak main tab jaa, pastu, becerita-cerita. then, tetidur. penat habis. suda la panas biliknya! tahan ja laa. sekalinya jam 0500 aku tbangun rasa panas betul lagi satu, aku dengar orang bawah melalak menyanyi-menyanyi. suda laa lari picthing. lol--" pening kepala ku dengar dorang nyanyi begitu kemarin. dalam jam 0530 gitu datang suda mak andam nyaa. so, time tu terus kami besiap. theme kami merah. wuhuu. hehe. menyerlah gitu. gagah berani! usehh. hahahaha. budunyaa. 

*hah. ni pacik muda aku and nenek aku. hehe

*ni aku sama auntie aku (:

 *sama pengantin-pengantin.

 *aku rindu mau bgilak sama ipin! baru ja dia balik dari kk time hari sabtu malam tuu.

*sama umiiii :D

*geng-geng sott. hahaha

*hah, ni atok aku. sportingkan :D hahaha

lepastu, dorang umi jam 1030 laa gitu balik. tapi aku lambat mau jam 1100 gitu. sebab bincang pasal bawa pengantin tidur di rumah siapa. firstly memang cadang tidur rumah perempuan baa. malam pertama. means semalam. lagipun dorang suda bincang yang dua-dua pengantin tidur di rumah perempuan. lepastu, mula laa suda tu, pihak lelaki bising-bising macam apa ja! siallll. bikin pegal oh. bahabii. pihak lelaki becakap kuaat-kuat dengan kami. macam kami teda pula orang di sekeliling kami. sanjing ba. aihh, biar la tu! bodooo juga. okedeh, bye. mau besiap pigi sekola. tapi, baju belum iron, kasut belum cuci, homework belum siap. memang semua belum di ready'kan. sabar la ahh :D tapi, aku nda sabar mau jumpa kawan kuuu! mau cerita segala-galaaaaaaaaaaaaaanya. hehe. tapi tatap gantung joo cuti kali ni--" kbai. muahh :* take care readers.

#1

#2

#3

#4

lastly, SELAMAT PENGANTIN BARU AUNTIE AND UNCLE <3

2 comments: